- Mieko - 美恵子

Alla inlägg under december 2011

Av Mikaela '' Mieko '' - 30 december 2011 10:58

Idag beställs min kigurumi!


Vill du ha en egen? Kawaiidesign.se är den billigaste svenska som har kvar i lager just nu. Annars har okaeri.se ännu billigare, men de har haft slut i lager väldigt länge ^^

Idag ska jag packa ihop grejer till mamma, sen åker vi dit för att fira nyår och ha ett bra lov. Ungefär två veckor kvar innan vi börjar. Jag hinner få hem min kigurumi innan dess! Fast jag har nog inte mod nog till att bära den i skolan. Man får blickar bara man har en one piece ^^

Tanken var att jag skulle ha den hemma och på konvent, tänkte att det kunde vara en bra grej för mig, som aldrig gått på konvent förut och därför inte vet ett smack om cosplay, mer än att man klär ut sig till bl.a manga/animekaraktärer.

Det blir nog för krångligt för mig som en nybörjargrej. Därför är kigurumin helt perfekt!


Här är videon jag lovade er igår!(Japp, jag är JÄTTEförkyld ^_^)

Senare kommer en video där jag visar mitt rum c:

Hoppas att ni förstår min ''oseriöshet'' också c;

 

 


Av Mikaela '' Mieko '' - 29 december 2011 13:54

Har nyss haft ''Hemmaspa''


Har duschat, haft ansíktsmask, städat, och klippt naglarna. Skönt att ta hand om sig själv efter 10 timmars bilresa ^_^

Har gjort ett till videoklipp som pupliceras om en stund ! Jag är förkyld och trött. Så varning för snorande om du är känslig ^^

För i övrigt så hade vi nyss strömavbrott, det varade bara i c:a 10 minuter, så internet fick vi tillbaka ganska snabbt.

Planer för dagen är att göra cornflakeskakor, se på Lost In Translation och bara vila c:

I Arvidsjaur blev det mycket DollarStore- shopping, köpte bl.a 8 ansiktsmasker för 10 kr styck, puder, och sminkborste. Som jag använt i videon :)


Har föriövrigt bestämt mig för vilken kigurumi jag ska köpa. Det blev den här ^_^

Flygekorre

 

Det som övertygade mig var den här videon ( Den jag beställer är i fleece, det är inte hennes)

 

 




Av Mikaela '' Mieko '' - 29 december 2011 00:25

Vaknade vid 9 idag


Då var det bara att kliva upp på en gång, äta en snabb frukost, och åka iväg. Vi startade klockan 10 och kom hem 10, passande va?c:

 Nu är jag otroligt trött, så det får bli en snabbdusch och sedan hopp i säng!

Märkte ni förresten att bloggen fått en ny header? Äntligen en jag är nöjd med!^_^


- Har förresten svårt att välja kigurumi, beställde aldrig sälen, så får se om det blir någon utav dessa -




Finns flera sidor där några som jag vill ha finns i lager, bl.a sälen och pandan. Men det blir längre leveranstid + 200 kr extra. Så jag får se. Vad tycker ni?


Har också gjort första videobloggsinlägget nu, här har ni den!

( Jag var trött, nyduschad, och flummig, då klockan var 3 på natten, haha. Dessutom är kvalitén dålig. men ni får se det ändå ;) )


 





Av Mikaela '' Mieko '' - 25 december 2011 01:57

Hoppas att ni har haft en bra julafton! ^_^ Själv åt jag god mat och såg på Kalle anka. Men självklart öppnade jag också julklappar. Har fått hos mamma också. + att jag inte fått alla klappar än. Men det här fick jag ikväll.- 150 kr- Chokladhudkräm från oriflame- Mascara- Bok- Reflexer- IPad, som jag bloggar med just nu!Japp, nu kan jag vara aktiv varje dag, också hos mamma. Inläggen går inte att redigera så att de blir snygga, men det duger när man inte har en dator tillhands c:Japp, ha en fortsatt trevlig natt och god jul! ^_^

Av Mikaela '' Mieko '' - 22 december 2011 09:04

Idag bär det av till Arvidsjaur!^_^


Japp, vid tre ska vi åka 16 mil till ( En enkel sak om man redan åkt c:a 100, haha c:) I bilen kommer jag självklart kolla på film, då vi har två dvd:er fastsatta på framsätena. Underhållning krävs om man vill hålla 4 ungdomar ( Från 11-15) nöjda, haha c:

Fast det är ändå mest jag som ser på. Så kommer troligtvis se om en dvd jag fick som tidig julklapp hos mamma. Nämligen Spirited Away! Fick den i en dvdbox med tre andra Animefilmer, och avgudade den. Gråter alltid när jag kollar på sånt, för det går inte att jämnföra med västerländskt tecknat. Och Spirited Away var absolut inget undantag! Folk som tror att detta är skitfilmer och absolut inte tror att det är underbara filmer har fel. Man har ju inte samma filmsmak, så just smaken ska man acceptera. Men det här är obeskrivligt bra filmer! Kolla gärna på de ^^

Det är mer seriöst och innehåller en bra handling. Spirited Away, Det levande slottet, och Grave of the fireflies är de absolut bästa animefilmerna jag sett, och då har jag kvar två i dvdboxen som jag ännu inte kollat på. Min granne totoro + Kikis expressbud.

Vill ni köpa dvdboxen, som innehåller Spirited Away, Det levande slottet, Min granne Totoro, och Kikis Expressbud så kan du köpa det för 400 kr på Åhléns!

 

Jag kollar BARA på originalspråket, alltså Japanska, med svensk text. Mycket bättre enligt mig!


Har ni några Animefavoriter? Kommentera gärna och tipsa mig om nya filmerfarenheter!(^_^)


Jag räknar ner dagarna till jul, det är en så mysig högtid. Jag menar allvar när jag skriver att klapparna inte är allt. Trots att det kanske är det mesta jag längtar efter. Men julmaten, familjen och släkten, kalle ankas jul, m.m är en så stor del. Hade vi ''bara'' fått julklappar den 24:e och inte firat alls, så hade det inte alls varit samma sak.


Aja, nu ska jag sluta skriva och önska er en bra dag!c:




 


 


 

Av Mikaela '' Mieko '' - 21 december 2011 20:50

Äntligen (nästan) framme!^_^


Vi stannade till i Luleå tidigt imorse för att hälsa på tremänningarna i nån dag. Men imorgon kör vi vidare till Arvidsjaur, och på lördag är det jul!c:


Har shoppat idag då jag fick presentkort på Åhléns som tidig julklapp. Det blev nya leggings, strumpor, och en Nightwish-skiva. Dessutom köpte jag nya vinterskor. Perfekt!


Dagens fynd

Leggings, 149 kr , Åhléns

Strumpor,99 kr, Åhléns

Nightwish imaginaerum, 179 kr - Åhléns


Skor,skopunkten,400 kr



 

Nu ska jag fortsätta umgås med de andra ;)


 

Av Mikaela '' Mieko '' - 19 december 2011 14:10

Står i skolan och bussen kommer snart, så hinner inte skriva så mycket


men kan berätta att jag fått ihop tillräckligt med pengar till en kigurumi. Firade nämligen ''lilla julafton'' hos mamma. Riktiga firar vi hos pappa iår. Fick Animebox med fyra animefilmer, två böcker, pengar, en chokladburk, och grey's anatomy. Men har inte fått av alla släktingar på mammas sida än. Plus att pappas sida är kvar :D


Imorgon kväll åker vi till Arvidsjaur, så kommer bli ganska oaktiv :/ Men god jul!


 På de svenska sidorna är alla kigurumis utsålda, men ska beställa en sälkigurumi på en skärsild sida .Då kommer den hem till mig innan jul :D



 

Av Mikaela '' Mieko '' - 15 december 2011 12:42

Vad gör ni?^_^


Själv sitter jag just nu i skolans bibliotek vid en dator och väntar på att rasten ska ta slut. Vi ska nämligen se gladiator snart :)

Har ioförsig redan sett den, och den andra filmen man kunde välja på har jag inte sett, men Gladiator är jättebra!c:


HInner inte skriva något mer då vi börjar nu. Men skriver snart igen!(^_^)


 



Presentation


Moshi Moshi!
Min blogg är en flykt från den gråa vardagen. Jag skriver om allt från mina hembakade cupcakes till shoppingturer, drömmar, och livet som en hardcore jag! Enjoy!^_^

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok (^_^)


Ovido - Quiz & Flashcards